Optimalizujte svoj bezplatný Firemný profil na Googli (predtým Google moja firma) na maximum a zvýšte tak viditeľnosť, návštevnosť a získajte nových zákazníkov. V predošlom článku sme si predstavili návod ako Firemný profil na Googli založiť a vyplniť. Dnes sa dozviete ako udržiavať svoj profil aktualizovaný a kde ho zaradiť do svojej marketingovej stratégie. Poďme na to!
Ako optimalizovať svoj Firemný profil na Googli
Vyplnenie informácií vo vašom účte nezabezpečí váš rýchly postup k hornej časti výsledkov vyhľadávania. S vyplnením firemného profilu Google však stúpa aj pravdepodobnosť, že vyniknete – v skutočnosti je to až 2,7-krát pravdepodobnejšie. Navyše je o 70 % vyššia pravdepodobnosť, že ľudia navštívia firmu s úplným profilom v porovnaní s tým neúplným.
Google určuje hodnotenie v miestnom vyhľadávaní na základe troch faktorov:
- Relevancia: Do akej miery sa váš profil zhoduje so zámerom vyhľadávania.
- Vzdialenosť: Ako ďaleko je vaša poloha od používateľa.
- Významnosť: Do akej miery je vaša firma významná (na základe faktorov, ako je počet recenzií, skóre recenzií a ďalšie faktory hodnotenia SEO).
1. V prípade potreby použite špeciálne atribúty
Niektoré typy firiem, napríklad reštaurácie, hotely a služby majú prístup k špeciálnym funkciám:
- Hotely môžu zobrazovať hodnotenia hviezdičkami, informácie o udržateľnosti, vybavenie na mieste, časy check-in a check-out a odkaz na priamu rezerváciu.
- Reštaurácie a bary môžu nahrávať menu, fotografie jedál a prijímať rezervácie a online objednávky priamo z vyhľadávania.
- Firmy poskytujúce služby môžu zobraziť zoznam ponúkaných služieb a pod.
Okrem týchto konkrétnych príkladov existuje celý rad ďalších typov atribútov, ktoré môže väčšina firiem použiť, vrátane rezervácie schôdzok a online objednávania. Do svojho účtu môžete pridať aj atribúty „štítky“, aby ste mohli oznámiť kľúčové informácie o svojej firme, napríklad ak máte otvorené iba na objednávku, prípadne aby sa každý cítil vítaný. Môžete napríklad chcieť zdieľať informácie o bezbariérovom prístupe, bezplatnej Wi-Fi alebo vonkajšom sedení. Môžete dokonca zdieľať, že vaša spoločnosť je vlastnená ženami a/alebo priateľská k LGBTI komunite. Ak chcete tieto štítky upraviť, navštívte svoj informačný panel a kliknite na položku Upraviť profil. Ak chcete nájsť tieto atribúty, prejdite nadol do časti Viac.
2. Pridajte skutočné obrázky svojej firmy
Fotografie pomáhajú vzbudzovať záujem a upútať pozornosť ľudí vo výsledkoch vyhľadávania. V prípade fyzických miest je to jednoduché: urobte niekoľko skvelých fotografií svojej firmy.
Nie ste skvelý vo fotografovaní? Najmite si profesionálneho fotografa a použite tieto profesionálne fotky na svojich sociálnych sieťach vrátane firemného profilu na Googli a na svojom webe. Alebo spustite súťaž o darčekovú kartu, prípadne produkt alebo službu výmenou za to, že vaši zákazníci vám pošlú svoje fotografie súvisiace s vašou firmou a produktami.
Podľa spoločnosti Google dostávajú firmy s fotografiami viac žiadostí o trasu a viac kliknutí na ich webové stránky. Počas procesu nastavenia môžete pridať titulnú fotografiu účtu a ďalšie obrázky:
Alebo kedykoľvek pridajte alebo upravte fotky z hlavného panela firemného profilu Google:
3. Pridajte vlastný popis na Firemný profil na Googli
Môžete pridať vlastný popis v dĺžke až do 750 slov, ktorý sa zobrazuje v službách Google vrátane vyhľadávania a Máp. Využite tento priestor predveďte potencionálnym zákazníkom to, čo je na vašej firme skutočne výnimočné, namiesto toho, aby ste len jednoducho uviedli, čo robíte…
4. Zahrňte do svojho profilu kľúčové slová
Pridanie relevantných kľúčových slov do profilu v službe Firemný profil na Googli zvyšuje pravdepodobnosť, že vás ľudia nájdu. Nie ste si istí, aké kľúčové slová zahrnúť? Pozrite si obľúbené vyhľadávania pomocou Trendov Google a zistite, či sa nejaké vzťahujú na vašu firmu. Dobrým miestom na začiatok sú kľúčové slová, ktoré už ľudia používajú, aby vás našli. Získajte ich z prehľadov Google Analytics zadarmo. Cieľom nie je naplniť váš profil množstvom kľúčových slov len kvôli umiestneniu. Je dôležité prirodzene ich zakomponovať do viet.
5. Vyzývajte zákazníkov k písaniu recenzií
Dobrá recenzia môže byť rozhodujúcim faktorom, ktorá privedie potenciálnych zákazníkov na vašu stranu. Zákazníci môžu recenzovať vašu firmu priamo z vášho profilu alebo Máp Google, ale najúčinnejší spôsob, ako získať viac recenzií, je zdieľať odkaz na možnosť pridania recenzie či už prostredníctvom vašich e-mailového marketingu, zdieľať ich však môžete aj na sociálnych médiách alebo si vytvorte QR kód umiestnení priamo na vašej prevádzke.
Ako nájsť svoj jedinečný odkaz na Recenzie Google: Prejdite na hlavný panel svojho firemného profilu Google a kliknite na položku Požiadať o recenzie.
Skopírujte svoj odkaz na Firemný profil na Googli a šírte ho medzi svojimi zákazníkmi či klientami.
Tip pre profesionálov: Použite skracovač adries URL, aby ste to zmenili na vlastný odkaz značky, ktorý sa ľahko píše.
Odpovedať by ste mali na všetky recenzie, pozitívne aj negatívne. Podľa viacerých výskumov sú recenzie zákazníkov stále najdôveryhodnejším zdrojom informácií, pokiaľ ide o hodnotenie produktu alebo podnikania. Ak chcete získať pozitívne recenzie, nájdite si čas a poďakujte zákazníkovi za zdieľanie svojej skúsenosti. V prípade negatívnych recenzií tiež poďakujte zákazníkovi a riešte jeho problém taktným, čestným spôsobom a pokúste sa ponúknuť riešenie alebo nápravu. Bojíte sa recenzií od tzv. trollov od falošných ľudí? Nebojte sa, nevhodné alebo škodlivé recenzie môžete nahlásiť a nechať ich tak odstrániť zo svojho profilu na Googli.
6. Overte svoju adresu
Ak ste tak ešte neurobili pri nastavovaní, overte svoju firmu. Toto je obzvlášť dôležité pokiaľ disponujete fyzickou pobočkou, pretože overené miesta sa s väčšou pravdepodobnosťou zobrazia pri vyhľadávaniach v Mapách Google. Nie ste si istí, či ste overení? Skontrolujte stav overenia.
7. Pravidelne aktualizujte svoje informácie
Uistite sa, že váš firemný profil na Googli je aktuálny. Upravte svoj profil, ak sa zmenia vaše otváracie hodiny, máte nové telefónne číslo, email a pod. Nič nenahnevá zákazníka viac, ako keď si vyhľadá vaše otváracie hodiny online a potom sa vydá na cestu, aby ste zistil, že máte zatvorené…
Ak chcete upraviť otváracie hodiny alebo iné informácie v profile, kliknite na položku Upraviť profil.
Pokiaľ chcete vytvoriť príspevok na zdieľanie vo svojom informačnom kanáli firemného profilu Google, kliknite na Pridať aktualizáciu. Môžete sa rozhodnúť pridať aktualizáciu, ponuku alebo udalosť. Každý typ príspevku má iné atribúty, ktoré pomáhajú šíriť vašu správu.
Uverejnite napríklad informáciu o uvedení nového produktu na trh, alebo použite tento priestor na oznámenie otváracích hodín počas sviatkov (okrem zmeny vo svojom profile!) alebo špeciálnych pokynov na parkovanie, keď v blízkosti prebiehajú zmeny ohľadom parkovacej politiky vo vašom meste…
8. Importujte svoje produkty do Firemného profilu na Googli
V neposlednom rade, ak predávate fyzické produkty prostredníctvom svojho e-shopu, pridajte tieto produkty aj do svojho firemného profilu na Googli. Okrem toho, že sa vaše produkty zobrazujú vo vašom profile, môžu sa objaviť aj v Nákupoch Google.
Ak chcete manuálne pridať produkty do svojho profilu v službe Moja firma na Googli, kliknite na hlavnom paneli na Upraviť produkty. Odtiaľto sa zobrazí kontextové okno, do ktorého môžete pridať svoj prvý produkt vrátane jeho názvu, kategórie, ceny, popisu, adresy URL a fotografie.
Ak sa chcete dozvedieť viac tipov a trikov ako pomôcť vášmu podnikaniu, sledujte nás na sociálnych sieťach Facebook a Instagram.