Vložili ste hodiny práce a kreativity do publikovania najdokonalejšej stránky všetkých čias. Všetko je perfektne naformátované a dokonca ste implementovali presvedčivé výzvy akcii (CTA). Pohodlne sa usadíte a čakáte, avšak nikto na vašu stránku neprichádza.
Príliš veľa marketérov a podnikateľov zabúda na to, že len jeden kreatívny prostriedok nestačí na to, aby prerušili internetový ruch a pritiahli pozornosť ich ideálnych potenciálnych zákazníkov. Musíte si nájsť čas aj na to, aby ste namiešali vhodný marketing, ktorý starostlivo pripravený obsah na webe privedie k životu. Počas dňa Google zaregistruje v priemere 3,5 miliardy vyhľadávaní. Zachytenie len malej časti návštevnosti môže byť bohužiaľ náročný boj. Špeciálnej vtedy, ak vaše cieľové publikum nepoznáte tak dobre, ako svoj produkt.
Porozumenie tomu, kde vaše publikum v online prostredí trávi čas, ako a kde môže interagovať s vašim obsahom, je rozhodujúcim aspektom pre váš úspech. Ak sa vám s istotou podarí identifikovať potenciálne zdroje návštevnosti, môžete znásobiť úspešnosť propagácie vášho webu pomocou vhodných digitálnych kanálov.
Pre uľahčenie tejto cesty sme pre vás pripravili tento článok, ktorý vám predstaví 12 rôznych spôsobov, ako zvýšiť návštevnosť ktorejkoľvek stránky na vašom webe, vrátane stránok zameraných na konverzie. Ukážeme vám konkrétne metódy generujúce návštevnosť vrátane platenej PPC reklamy, sociálnych médií, SEO a e-mailového marketingu.
Predtým, ako začnete premýšľať o zvýšení návštevnosti vášho webu, musíte vykonať audit existujúceho obsahu. Ten bude ovplyvňovať skúsenosť návštevníkov s webom a v konečnom dôsledku aj ich rozhodovanie.
Vzhľadom na rýchlosť internetu a neobmedzené množstvo možností webov k objavovaniu sú spotrebitelia pri výbere webových stránok, ktoré majú prehľadávať, opatrní a náročný. V priemere používatelia strávia 5,94 sekundy prezeraním hlavného obrázku webovej stránky a 5,59 sekundy čítaním písaného textu. To je príliš málo času na nadviazanie vzťahu, takže spotrebitelia použijú iba svoj prvý dojem na určenie ďalšieho kliknutia. Kombináciou správneho dizajnu a čistého textu môžete optimalizovať ich prvý dojem, a tak zvýšiť pravdepodobnosť relevantnej návštevnosti vášho webu.
1. Reklamy v platenom vyhľadávaní
Tieto dva výsledky sú platené reklamy, označené malým textom „Ad“ vľavo. Tieto firmy si právo na zobrazenie v hornej časti výsledkov zabezpečili zaplatením za hľadané výrazy. Zaplatia však až po prekliknutí zákazníka na ich web. Takéto reklamy vo vyhľadávaní zvyšujú povedomie o značke až o 80%. Spotrebitelia s väčšou pravdepodobnosťou kliknú na platenú reklamu, keď odpovedá priamo na ich dopyt. Zaistite preto, aby všetky platené reklamy mali jasnú a relevantnú výzvu k akcii, ktorá zodpovedá zámerom hľadajúceho.
2. Platená reklama na sociálnych sieťach
Pochopenie toho, kde sa vaše publikum v online prostredí nachádza a kde interaguje s vašim obsahom je rozhodujúce pre váš úspech. No a práve sociálne siete sú miesto, do ktorého sa investovať svoj čas a peniaze oplatí.
Pre väčšinu značiek si budovanie značky v online prostredí vyžaduje investovanie času do platforiem, ako sú LinkedIn, Facebook, Tiktok alebo Instagram, a priame cielenie na ich používateľov zodpovedajúcich ich cieľovej skupine. Platené reklamy na sociálnych platformách umožňujú osloviť vaše publikum a prilákať ich na vaše stránky.
Platené reklamy v sociálnych sieťach nie sú dobré len na odosielanie návštevnosti na vaše stránky, ale pomáhajú tiež zvyšovať povedomie o vašej značke a budovať pozitívny imidž.
3. Obsahová (display) reklama
Niektorí ľudia nevedia, že váš produkt potrebujú, kým ho neuvidia. Vďaka grafickým reklamám potenciálnym zákazníkom nikdy nezídete z očí. Obsahová reklama sú v podstate bannery – v obsahovej sieti, na weboch, na sociálnych sieťach a pod. Vynikajúce na týchto reklamách je, že sprostredkujú vaše posolstvo rýchlo a zreteľne. Ďalším bonusom je to, že responzívne obsahové reklamy sú skvelým nástrojom na opätovné zacielenie. Celkom cool, nie?
Len o tom premýšľajte: napríklad ste na Youtube a chystáte sa kliknúť na nasledujúce video, keď sa vám v tom zobrazí obsahová reklama s presnou správou, ktorú hľadáte. Pre vás ako obchodníka je toto kliknutie všetko, čo potrebujete.
4. Remarketing
Niekedy jedna návšteva k uskutočneniu transakcie nestačí. Remarketing vám pomôže získať viac informácií o ceste zákazníka a pripomenúť konkrétnym používateľom, aby sa znovu vrátili na váš web. Ide o výkonnú formu PPC reklamy, ktorá využíva dáta z prehliadača na doručovanie prispôsobených reklám spotrebiteľom, ktorí sa už predtým zaoberali vašim obsah. Nezabudnite však na návštevnosť a zákazníkov, ktorých už máte. Môžete tiež znova zacieliť na podmnožiny svojho publika, aby ste pomohli minulým zákazníkom vrátiť sa.
5. Podcastové sponzorstvá
Aj keď sa väčšina obchodníkov vrhá do vytvárania videí, zvuk môže byť tiež výnosným kanálom, či už na zvýšenie povedomia alebo aj návštevnosti webu. V roku 2020 došlo k rozmachu zvukových platforiem a 54% poslucháčov podcastov uviedlo, že je pravdepodobnejšie, že zvážia nákup od značky po tom, čo ju počuli inzerovať v podcaste. Dôežité však je identifikovať podcasty, ktoré vaše publikum miluje a do ktorých sa prihlásia na odber.
6. Social media content
Viditeľnosť je prvoradá pri generovaní návštevnosti pre váš web a na landing page. Konzistentné zverejňovanie na platformách sociálnych médií vašej spoločnosti je rovnako cenné a dôležité ako udržiavanie predajného vzťahu. Používanie sociálnych médií na zabezpečenie transparentnosti vo vašom podnikaní a firemných hodnotách ponúka zákazníkom príležitosť vybudovať si emocionálne spojenie s vašou značkou.
Až 54% ľudí používa sociálne médiá na výskum produktov, je dosť dôležité ubezpečiť sa, že vaša značka dodržiava frázu: „Lepšie raz vidieť, ako dvakrát počuť“.
7. Zdieľajte svoj obsah v príslušných komunitách
Väčšina z nás už vyvíja úsilie na viacerých veľkých sociálnych platformách (Linkedin, Facebook, Instagram, Pinterest, Tiktok,… ). Existujú však aj špecializované komunity, kde môžete dosiahnuť dôveryhodnosť a zvýšiť pravdepodobnosť návštevy vašich webových stránok. Myslím, že každý sa chceme ukázať tam, kde sú naši cieľoví zákazníci. Ak vaše publikum nie je na Clubhouse, pozrite sa na špecializované komunity ako napríklad Modrý koník a pod. Odpovedajte priamo na otázky alebo nájdite príspevky týkajúce sa vašej témy a tento obsah spätne analyzujte, aby ste získali iný pohľad na danú problematiku. Máte na to! Ukážte, čo viete.
8. Podporujte svoj tím v zdieľaní na sociálnych sieťach
Spoločnosť je oveľa zaujímavejšia, keď sa zamestnanci stanú ambasádormi produktov. Firmy, ktoré rozumejú sile sociálnych médií, povzbudzujú členov tímu, aby si budovali svoju online prítomnosť a zdieľali informácie o firmy. Tieto čriepky informácií nadväzujú na sieť potenciálnych zákazníkov, ktorí nemusia byť vo vašom vopred definovanom cieľovom publiku, ale môžu mať vrelé spojenie s vašimi zamestnancami. Rozvíjajte tieto vzťahy a môžete získať konkurenčnú výhodu, o ktorej ste nikdy nevedeli, že existuje.
Predtým, ako sa ponoríte do jednotlivých krokov k zvýšeniu návštevnosti vašich stránok, urobte si poriadok v systéme sledovania
Zvýšte návštevnosť pomocou organického vyhľadávania a SEO
9. Začnite výskumom kľúčových slov
Prvým pravidlom, ktoré vám pomôže upútať pozornosť, je vedieť, čo ľudia hľadajú. Vaša firma by sa mohla zaoberať napríklad gastro marketingom, ale ak nikto tieto slová nepíše do vyhľadávacích nástrojov, budete asi ťažko prinášať návštevnosť webovej stránke. Pri ich výskume sa opierajte sa o nástroje ako Ahrefs, Keywords Everywhere, Plánovač kľúčových slov od Google. Analýza kľúčových slov bude základom viditeľnosti vášho webu v organickom ale napríklad aj platenom vyhľadávaní (PPC reklama) a preto sa do nej oplatí investovať dostatok energie, času i financií. Nájdite si čas a naznačte, aké slová budete musieť v textoch použiť, aby ste vyvolali záujem a dopyt.
10. Skontrolujte nastavenia SEO a optimalizujte názvy stránok
Jednou z najbežnejších chýb SEO je nedostatok podrobností v popisoch webových stránok. Nezabudnite zahrnúť kľúčové slová z analýzy kľúčových slov súvisiace s vašou webovou stránkou a uistiť sa, že každá stránka je verejná. Musíte tiež rozlíšiť názvy jednotlivých stránok a meta popisy špecifické pre daný obsah. Nezabudnite využiť long-tailové kľúčové slová, ktoré môžu zvýšiť CTR o 3–5% a to len preto, že sú relevantnejšie.
Pozor si dajte aj na samotnú rýchlosť načítania vášho webu.
11. Odkaz na vaše nové stránky z existujúcich stránok
Ďalším spôsobom, ako zviditeľniť viac obsahu a informácií, je stať sa vlastným propagátorom. Starý obsah po zverejnení nemusí zmiznúť. Vráťte ho späť do života prepojením vzájomných tém. To pomáha návštevníkom dozvedieť sa viac o vašich produktoch a stratégiách a tiež demonštrovať vaše odborné znalosti týkajúce sa problému, ktorý chcú vyriešiť. Za zmienku tiež stojí, že čím viac spätných odkazov stránka má, tým viac organickej návštevnosti prijíma od vyhľadávača Google. Buďte teda svojím vlastným ambasádorom a začnite propagovať svoj starý obsah v každom novom obsahu, ktorý vytvoríte, až kým to nezačnú za vás robiť ostatní.
12. Začnite vytvárať e-mailový zoznam (ak ste to ešte neurobili)
- Kreatívny, informovaný obsah hodný predplatného
- Sprievodcovia, e-booky atď.
- Propagácie a súťaže
- Zľavy a akcie
- Vernostné programy
Predtým, ako sa ponoríte do jednotlivých krokov k zvýšeniu návštevnosti vašich stránok, urobte si poriadok v systéme sledovania
Teraz, keď viete o všetkých týchto spôsoboch zvyšovania návštevnosti vašich webových stránok, chceli by ste hneď na nich pracovať. Pozor, nie tak rýchlo. Bez sledovania vašich zdrojov návštevnosti zostanú návštevníci len návštevníkmi. Zhromažďovaním údajov návštevnosti vedúcej na váš web môžete upraviť výdavky na jednotlivé oblasti s vysokou mierou konverzie a koordinovať kampane. Povedzme, že si všimnete, že veľké množstvo návštevnosti prichádzajúcej z vašich reklám pochádza z PPC reklám v porovnaní s nízkym počtom návštevníkov vašich webových stránok z reklamy na Facebooku.
Môžete buď:
- Vrhnúť sa na PPC kampaň: Vytvorte ešte pútavejšie texty a vyčleňte viac rozpočtu na to, čo funguje.
- Optimalizovať reklamy na Facebooku: Zmeňte texty reklám, cielenie, zvýšte svoj rozpočet alebo upravte grafiku postov.
Nech sa už rozhodnete pre čokoľvek, vaše rozhodnutie vychádza z reálnych, merateľných údajov, ktoré vás informujú o tom, ako optimalizovať daný kanál na konverziu. Čo sa meria, to sa spravuje.
Dostaňte sa za volant a zvýšte návštevnosť svojich stránok - hneď teraz
Tak a sme na konci. Prešli sme toho veľa. Po prečítaní tohto článku by ste mali urobiť nasledovné: Vyhradiť si v kalendári 30 minút, aby ste vykonali rýchly audit svojej marketingovej stratégie a zvolili si jeden alebo dva prístupy na zvýšenie návštevnosti vášho webu, s ktorými budete experimentovať. Želáme vám veľa úspechov.
V prípade, že by ste to chceli radšej nechať na profesionálov, neváhajte sa na nás obrátiť prostredníctvom kontaktného formulára.